|
Post by Cheatah on Nov 29, 2007 21:18:48 GMT 1
Toen ik op de TU zat ging ik elke dag om 7 uur de deur uit, en was ik 7 uur 's avonds pas weer thuis. Elke dag ja, vrije ochtenden en middagen kenden we niet, tussenuren ook niet, gewoon elke dag 4 uur werkcollege, 4 uur hoorcollege.
|
|
|
Post by verootjuh on Nov 29, 2007 21:23:56 GMT 1
ergerrrrr: negende uren. Ben je gewoon je hele dag kwijt!! Je bent nooit buiten wanneer t licht is!! Je komt op school als t donker is, en gaat weg als t donker is. exreem deprimerend. Welkom in de wereld van de werkende mensen Later als je eenmaal werkt kijk je met weemoed terug op de vele vrije tijd die je op school had
|
|
|
Post by lian on Nov 29, 2007 21:26:18 GMT 1
ik ben nog jong ik moet nog van mn vrijheid kunnen genieten (en nee ik geniet niet van mn vrijheid als ik terwijl het buiten al donker is een hele tekst moet overschrijven)
|
|
|
Post by lianne on Nov 30, 2007 7:54:22 GMT 1
Toen ik op de TU zat ging ik elke dag om 7 uur de deur uit, en was ik 7 uur 's avonds pas weer thuis. Elke dag ja, vrije ochtenden en middagen kenden we niet, tussenuren ook niet, gewoon elke dag 4 uur werkcollege, 4 uur hoorcollege. Stage dan... pffff. Om 6 sochtonds de deur uit, en om 6 uur -als het meezat, anders om half 7 - weer thuis.
|
|
|
Post by huubseltje on Feb 22, 2008 20:55:26 GMT 1
Ik heb het nu echt helemaal gehad met die Licom. Wat is nu weer het geval met dat bedrijf. Vorig jaar hadden ze bij iedereen 26 dagen ingeroosterd (waren de ADV dagen) je was verplicht tussen maart en september 2007 vrij te nemen. Toen was er nog geen sprake van een kerstvakantie.
Half oktober stond ik 4 uur in de min, ik had in die tijd wat dagen moeten oppakken omdat er iets in de familie was geweest. DAF, de klant kwam voor de eerste keer in 40 jaar met de mededeling dat ze bij hun in Eindhoven tussen kerst en nieuw dicht hebben. Dat wilt zeggen als de klant dicht heeft heeft de kabelbomenafdeling van de Licom ook vrij.
In de kerstvakantie waren 4 verlofdagen die je moest oppakken. Ik kon dus niks opnemen want ik stond in de min. Zeggen ze tegen mij dat ik mijn overige ADV dagen moet inleveren en moet komen werken om dat helemaal weer goed te krijgen. Dus ik heb dat allemaal gedaan en wat is nu het geval.
Krijgen we gisteren de verlofkaart en bij mij staat eindresultaat 2007: 33 uur in de min. Hebben ze allemaal van het nieuwe verlof afgetrokken. Ik direct naar kantoor gegaan en die baas gevraagt wat dat allemaal te betekenen heeft, zeggen ze nu tegen mij van dat ik helemaal niet tussen oktober en december werken ben geweest en gewoon thuis ben gebleven, wat helemaal niet waar is. Ik zelf kan ook niks bewijzen, heb zelf niks opeschreven, maar al had ik het bewijs dan had ik nog geen poot op te staan want de sukkels hebben helemaal niks in de computer gezet.
Ik heb toen voor die knuppels 2,5 jaar lang liggen over te werken tussen 7:30 s'morgens t/m 19:00 uur s avonds en wat krijg je nu als dank? Een heel groot mes in je rug. Dit wordt geen vakantie dit jaar, moet het nu maar met gewone verlofdagen gaan doen. Maar ik heb hun laten weten als ze mij niet geloven dan konden ze die dagen houden, maar ze hoeven op mij niks meer te rekenen. Ik doe niet meer voor hun overwerken en die feestavond wat ze in mei of juni hebben, daar ga ik ook al niet meer naar toe.
|
|
|
Post by lord_pwnage on Feb 22, 2008 21:27:30 GMT 1
dat is wel genaaid ja :S...
maar zijn er geen andere mensen die ook kunnen zeggen dat je wel gewerkt hebt dan? of die van die afspraak weten?
|
|
|
Post by huubseltje on Feb 22, 2008 21:47:00 GMT 1
Klopt, echt genaaid. Er zijn wel collega's die weten dat ik aanwezig was geweest die dagen maar dan krijg je weer die praatjes van die hoge mannen zoals groepjes vormen, elkaar de hand boven het hoofd houden. Die man waar die afspraak met gemaakt was is niet meer werkzaam bij ons, heeft ander werk ergens anders. Een vrouwelijke collega heeft hetzelfde probleem, heb daar ook iets van gezegt en zij over mij, maar die willen daar gewoon niks van weten. Als dat ooit eens zo ver komt dat we naar het Arcus Collega moeten voor die test dan trek ik daar wel mijn mond open want daar heeft dat bedrijf al een slechte naam. Het probleem is dat er te veel van die hoge bazen daar rondlopen. Iedereen zit dan aan dezelfde computer en iedereen weet dus niet van elkaar af wat degene gedaan heeft.
|
|
|
Post by lianne on Feb 22, 2008 22:23:36 GMT 1
Het was waarschijnlijk ook verstandig geweest om bij degene die de functie van jouw vorige leidinggevende (of wat die man ook was) overnam, te controleren of het daadwerkelijk ook geregeld was. Vind het overigens ook nogal vreemd dat er niet gewerkt word met een arbeidsurenregistratie die ook door het personeel gecontroleerd word. Het is zowiezo even verstandig om een fatsoenlijk gesprek te voeren met iemand die hier ook verantwoordelijkheid voor draagt.
Mijn zeur: ik ben snipverkouden en voel me echt niet fijn :/. Kon me ook al niet echt supergoed concentreren vandaag, buh.
|
|
|
Post by lord_pwnage on Feb 23, 2008 16:11:09 GMT 1
hmmm... tsja ik denk dat er toch weinig aan te doen is dan gewoon blijven zeuren en zoveel mogelijk mensen mee te laten zeuren... en die tijd in te halen met extra pauzes enzo maar het is wel zwak dat ze op zo een manier dat regelen. Staat die gewerkte tijd eigenlijk niet op je loonstrook ergens? Dat moet toch ergens terug te vinden zijn?
|
|
|
Post by huubseltje on Feb 23, 2008 17:46:00 GMT 1
Nee, staat niet op de loonstrook. Die dagen waren officieel ingeroosterd. Als iemand toevallig wordt in de tijd waar een ADV dag valt ben je die dag kwijt. Belachelijk dit allemaal. Zou je komen werken terwijl je er niks van af weet, dan ben je hem ook kwijt. Dat is typisch iets voor Licom. Trouwens, ik krijg ze toch nog wel eens een keertje, maar niet nu.
|
|
|
Post by lord_pwnage on Feb 23, 2008 18:57:18 GMT 1
sterkte dan, je kunt nu alleen geen geld meer verduisteren deze post maakt ja dan wel verdacht ><
|
|
|
Post by huubseltje on Feb 23, 2008 18:58:20 GMT 1
OK. Thanks!
|
|